• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
5

سازمانی که به راحتی در آن تبانی می شود دارای اشکال ساختاری است

  • کد خبر : 8510
  • 28 تیر 1401 - 11:33
سازمانی که به راحتی در آن تبانی می شود دارای اشکال ساختاری است
رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی اجتماعی و جوانان شورای اسلامی شهر کرج ساختار تصمیم سازی شورا را معیوب خواند و گفت: در سازمانی که به راحتی می شود در آن تبانی کرد اشکال ساختاری وجود دارد و نیازمند بازنگری است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و جوانان شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور شصت و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج ضمن تبریک عید غدیر بیان کرد: نقطه استراتژی تداوم اسلام، انسانیت، هدایت بشریت و کمال دین، اتمام نعمت و ارائه الگوی جدید از حکمرانی دینی در جهان در روز عید غدیر است.

وی مهم ترین وظیفه و کلیدی ترین تصمیم شورا را انتخاب شهردار عنوان و با بیان اینکه دستاورد مطلوب و نتیجه صحیح، جز از مسیر درست محقق نمی شود، مطرح کرد: فرآیند نادرست، به راحتی صاحبانش را متهم به منفعت طلبی، انحصار طلبی و تمامیت کرده و فرآیند شفاف برگرفته از خرد جمعی و نظرات حداکثری، تأمل و تفکر در نصایح بزرگان و مسئولین دلسوز با هر نتیجه ای، نشان از بلوغ سیاسی و اجتماعی شوراست.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی اجتماعی و جوانان شورای اسلامی شهر کرج تاکید بر عدم تکروی در امور و با اشاره به اینکه باید با تدبیر پیش برویم و از تعجیل بپرهیزیم، عنوان کرد: هنوز مفاهمه واحد و گفت وگوی مشترکی در فرآیند انتخاب شهردار کرج نداریم، معتقد هستیم مبانی درست، نتیجه مثبت در پیش خواهد داشت. باید طبق قوانین و قاعده عمل کنیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: هر بازی و هر کاری قاعده و قانون خودش را دارد، باید مقید به قوانین بود و مطابق قواعد آن عمل کرد؛ نمی شود وارد بازی یا کاری شد و خلاف قاعده آن عمل کرد. به اعتقاد بنده تا زمانی که مسئله تحزب، البته نه به معنای غربی، بلکه به معنای صحیح آن، حل نشود و تحزب صورت نگیرد، تصمیمات اتخاذ شده ابتر، ناقص و همراه دارای اشکال خواهند بود.

ساختار تصمیم سازی شورا معیوب است

وی با اشاره به گذشت حدود یک سال از عمر این شورا و ضمن ابراز تاسف از برخی حواشی در مورد آن، ساختار تصمیم سازی شورا را معیوب خواند و تصریح کرد: در سازمانی که به راحتی می شود در آن تبانی کرد اشکال ساختاری وجود دارد و نیازمند بازنگری است. در واقع یکی از مشکلات ما نبود رأس مطلوب و متاع است. امروز سازمان های ما گرفتار ساختار معیوب خود هستند و خودشان برای خودشان ایجاد مشکل می کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی اجتماعی و جوانان شورای اسلامی شهر کرج افزود: عده‌ای در شهر هر چه می‌توانند شورای شهر را مورد انتقاد و حمله قرار می دهند و ۱۳ عضو شورا فقط دروازه بانی می کنند. این یک تله و فشار برای رفتن به لاک دفاعی است که خروجی آن رفتار انفعالی در مقابل زیاده خواهان و عده ای سرتق سیاسی شهر خواهد بود.

دهیار یک روستا را هم در خفا انتخاب نمی کنند

وی با اشاره به اینکه در صورتی که دستور جلسه با حداقل آرا مصوب و بیان شود مثمرثمر نخواهد بود، بیان کرد: مشکلات شورا با انتخاب شهردار برطرف نمی‌شود، شهرداری که با اکثر آرا انتخاب نشود، منشأ اختلافات دیگری میان اعضای شورا خواهد بود. تعجیل و اقدام شتاب زده و تصمیم گیری در فضای رعب تبانی دیگران، افتادن از آن سوی بام را رقم خواهد زد، از ترس مرگ که خودکشی نمی کنند.

سعیدی با تاکید بر ضرورت انجام عملیات اعتمادسازی مطرح کرد: راه چاره، اعتماد بیش از پیش است، هر اجتماعی ولو کوچک تا زمانی که فرد قاطع و تمام کننده در آن نباشد و اعضای آن خانواده یا جامعه اجازه مقاطعه ندهند مشکلات حل نشده و پرونده ها نیز بسته نمی شوند. بالاخره در اختلافات و تفاوت سلایق، یک داور، یک بزرگتر و یا یک قاضی قهراً حکم می کند و دیگران باید تابع باشند .گاهی آن رأس، مدیر طبیعی است گاهی قهری است.

وی با بیان اینکه شورا بعد از ۶ دوره به بلوغ لازم رسیده است، تاکید کرد: امروز خواست دلسوزان نظام، همدلی، اتفاق مقبول عامه و خاصه در فضایی گفت وگو محور با ارائه برنامه های صحیح است. تکرار می کنم، مشکل این شورا فقط با انتخاب شهردار حل نمی شود، انتخابی که موجبات اختلافات بعدی را رقم بزند چه دستاوردی دارد؟ نه شهردار یک کلانشهر، نه یک شهر کوچک، بلکه دهیار یک روستا را هم در خفا انتخاب نمی کنند، مجال ظهور و بروز نامزدهای ذیصلاح را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=8510

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.