• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

فعالیت های فرهنگی باید در راستای تبیین اهداف عالی انقلاب انجام شوند

  • کد خبر : 10596
  • 22 مهر 1401 - 20:25
فعالیت های فرهنگی باید در راستای تبیین اهداف عالی انقلاب انجام شوند
رئیس دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت در استان البرز با تاکید بر اینکه فعالیت های فرهنگی باید در راستای تبیین اهداف عالی انقلاب اسلامی انجام شوند، بیان کرد: یکی از اهداف اصلی واحد فرهنگی این دانشگاه، آشنایی دانشجویان با سیره و الگوی اخلاقی ائمه اطهار (ع) است.

راحله صالحی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت در استان البرز، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز ضمن تبریک سالروز میلاد نبی مکرم اسلام (ص)، بر ضرورت تبیین شاخصه های اخلاقی پیامبر اکرم (ص) برای نسل جوان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان تاکید کرد.

وی ادامه داد: شاخصه های اخلاقی رسول اکرم (ص) به عنوان بهترین اسوه اخلاقی جهان اسلام می تواند جامعه را به سوی ترویج اخلاق حسنه و به تبع آن وحدت و همدلی رهنمون کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت در استان البرز عنوان کرد: تبیین شاخصه های دینی اسلام در حوزه های اخلاقی، معرفتی و سیاسی می تواند زمینه وحدت و همدلی آحاد جامعه در مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب را فراهم کند و در تحقق اهداف شکل گیری انقلاب اسلامی ایران تاثیرگذار باشد.

صالحی با تاکید به اینکه فعالیت های فرهنگی باید در راستای تبیین اهداف عالی انقلاب اسلامی انجام شوند، بیان کرد: در این راستا، یکی از اهداف اصلی واحد فرهنگی دانشگاه مشکات ولایت آشنایی دانشجویان با سیره و الگوی اخلاقی پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) است.

وی تبیین اهداف شکل گیری انقلاب اسلامی برای نسل جوان جامعه را از دیگر اهداف این دانشگاه دانست و مطرح کرد: تلاش دشمن بر ناامید کردن نسل جوان از انقلاب اسلامی و توقف حرکت علمی رو به رشد جامعه است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت در استان البرز خاطرنشان کرد: دشمنان به منظور دستیابی به اهداف شوم خود، سعی می کنند ارزش ها را در جامعه کمرنگ کنند که این موضوع، همت دستگاه های متولی امر فرهنگ و دانشگاه ها را نسبت به روشنگری و هدایت جامعه به سوی ارزش ها می طلبد.

صالحی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: باید برای نسل جوان جامعه به ویژه دانشجویان تبیین شود که دشمنان چیزی به جز وابستگی و عقب ماندگی برای کشور ما نمی خواهند. ما باید باید به تبعیت از سیره رسول اکرم (ص) و منویات مقام معظم رهبری، زمینه وحدت، همدلی و حرکت رو به رشد و توسعه همه جانبه کشور در زمینه علمی را فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت در استان البرز در پایان اظهار کرد: بهره گیری از اساتید توانمند ارزشی می تواند در تبین شاخصه های انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ وحدت و همدلی که هدف اصلی دین اسلام و پیامبر اکرم (ص) است را محقق سازد.

انتهای پیام/ 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=10596

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.