• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری کرج:

مهندسی ترافیک، راهکار کاهش معضلات ترافیکی در کرج

  • کد خبر : 12325
  • 27 آذر 1401 - 20:22
مهندسی ترافیک، راهکار کاهش معضلات ترافیکی در کرج
معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری کرج، مهندسی ترافیک را راهکار کاهش معضلات ترافیکی در کلانشهر کرج دانست و از تلاش برای راه اندازی خطوط بی آرتی تا پایان سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، فرزین فرشاد، معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: این کلانشهر، یکی از پرازدحام‌ترین شهرهای کشور است که در ۵۰ سال اخیر رشد پرسرعتی داشته و برخلاف کلانشهرهای دیگر به‌یک‌باره جمعیت زیادی را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: بنابراین طبیعی است که معابر این شهر، کشش این بار از ازدحام خودرویی را نداشته باشد؛ از این‌ رو مطالعه در زمینه حمل ‌و نقل و ترافیک از موضوعاتی است که به صورت جدی به آن پرداخته می‌شود. معاونت حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری کرج ساختار مناسبی به ‌منظور کنترل ترافیک و بررسی موضوعات مربوط به این زمینه دارد.

معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری کرج بیان کرد: شهرداری برای رفع ترافیک در این کلانشهر، از سال‌های گذشته تلاش خود را آغاز کرده تا بتواند آن را مدیریت کرده و تبعات منفی آن را کاهش دهد و دو سیاست توسعه حمل ‌و نقل عمومی و پیاده‌روی و نیز ایجاد محدودیت‌ها و موانعی که باعث می‌شود خودروهای شخصی کمتر در معرض استفاده قرار گیرند، از اصول این سیاست است.

فرشاد با بیان اینکه این سیاست کلی مهندسی ترافیک است و همه جهان هم در این مسیر حرکت می‌کنند خاطرنشان کرد: مطالعات جامع حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری کرج از سال ۱۳۸۸ شروع شده و سند بالادستی تمام پروژه‌های حمل ‌و نقل شهر کرج محسوب می‌شود.

جایگاه مترو و بی آرتی در مطالعات حمل‌ و نقلی کرج

وی اضافه کرد: این در حالی است که این سند در سال ۱۳۹۴ به تصویب شوراهای هماهنگی ترافیک وزارت کشور رسیده و بر اساس افق‌های پنج‌ و ۱۰ ساله، در حال بازنگری آن هستیم. در بخش حمل ‌و نقل عمومی پیشنهاداتی در سند مطالعاتی وجود دارد که به خطوط حمل ‌و نقل برمی‌گردد و خط مترو و بی آرتی و خطوط اتوبوسرانی بخشی از این پروژه‌هاست.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری کرج در خصوص مطالعات بی آرتی خط شهید بهشتی عنوان کرد: طی سال‌های گذشته طرح مطالعاتی آن انجام‌ شده بود و امیدوارم با اقدامات صورت گرفته تا پایان سال آینده شاهد فعالیت این خط باشیم.

فرشاد در خصوص پارک‌های حاشیه به ‌عنوان راهکار دیگر در مدیریت ترافیک شهر تاکید کرد: پارک حاشیه‌ای از دیگر موضوعات مطالعاتی شهرداری کرج است و این امکان را فراهم می‌کند که پارک کردن خودروها کنار معابر را از طریق قیمت‌گذاری، مدیریت کنیم.

معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری کرج با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۰ خط اتوبوسرانی در کرج فعال است، گفت: بیش از ۱۴۰ اتوبوس در این خطوط فعالیت می کنند که اغلب آن ها در حد نو بوده و طی چند سال اخیر به ناوگان اتوبوسرانی این کلانشهر اضافه ‌شده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=12325

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.