• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

نخستین خانه صنایع‌ دستی در البرز افتتاح شد

  • کد خبر : 3545
  • 19 بهمن 1399 - 15:54
نخستین خانه صنایع‌ دستی در البرز افتتاح شد
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع ‌دستی استان البرز از افتتاح نخستین خانه صنایع‌ دستی این استان خبر داد و گفت: در این مجموعه برای حدود ۲۵۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، فریدون محمدی، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع ‌دستی استان البرز گفت: نخستین خانه صنایع‌ دستی این استان در فضایی به مساحت ۶۰۰ متر‌مربع در منطقه گوهردشت کرج به همت معاونت صنایع‌ دستی و جمعی از هنرمندان و فعالان بخش خصوصی این حوزه و با حضور معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور افتتاح شد.

وی افزود: امکانات و زیرساخت‌های لازم برای تهیه و فروش ابزار و ‌مواد ‌‌اولیه، آموزش تخصصی در ۴۰ رشته صنایع‌دستی ایرانی توسط اساتید مجرب و برگزار‌ی آزمون و ارائه مدرک، بازاریابی، پشتیبانی و فروش آنلاین محصولات تولید‌ی و بسته‌بندی صادراتی با رعایت استانداردها‌ی جهانی در این مجموعه هنری و فرهنگی فراهم و برای حدود ۲۵۰ نفر نیز به طور مستقیم اشتغالزایی شده است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع ‌دستی استان البرز بیان کرد: همچنین در حاشیه این مراسم از پورتال خانه صنایع‌ دستی کرج توسط معاونت صنایع ‌دستی و هنر‌های سنتی کشور رونمایی شد؛ از این پس هنرآموز‌ان و خریداران صنایع‌ دستی می‌توانند با هر بخش از این مجموعه به طور مستقیم و مجزا در ارتباط باشند.

محمدی عنوان کرد: در حوزه گردشگر‌ی به ویژه گردشگر‌ی سلامت نیز در این مجموعه فعالیت‌های ارزشمند‌ی انجام شده است که با توسعه زیرساخت‌ها شاهد رشد روز‌افزون اقتصاد‌ی و متعاقب آن ایجاد اشتغال خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=3545

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.