• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6
وزیر کشور:

پیری جمعیت، خطری هولناک برای کشور است

  • کد خبر : 17313
  • 24 اردیبهشت 1402 - 15:01
پیری جمعیت، خطری هولناک برای کشور است
وزیر کشور پیری جمعیت را خطری هولناک برای کشور خواند و گفت: قانون تکالیفی برای ما تعیین کرده است ولی به صرف قانون چیزی حل نمی شود و باید حرکت ها در چارچوب قانون، جهادی و همه جانبه باشد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، احمد وحیدی، وزیر کشور در اجلاس سراسری ستاد و صف که با حضور معاونان وزارتخانه به صورت حضوری و استانداران سراسر کشور به صورت وبیناری برگزار شد، در خصوص حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: با توجه به نگرانی های موجود در این رابطه همه باید در این مسیر همفکر و همدل باشیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی با تاکید بر این که کاهش نرخ جمعیت در کشور خطری است که در مسیر ما قرار دارد، تصریح کرد، با توجه به محدودیت زمانی در این زمینه باید چاره جویی های لازم انجام شود تا بتوانیم کشور را از خطر پیری جمعیت نجات دهیم. برای افزایش نرخ باروری در کشور نیازمند یک حرکت جهادی همه جانبه و فراگیر هستیم.

وزیر کشور با اشاره به تاکیدات موجود در فرهنگ دینی ما مسلمانان در ارتباط با ضرورت فرزندآوری خاطر نشان کرد: جمعیت یکی از ارکان مهم قدرت در هر کشوری است و ما نباید در این مورد از کشورهای دیگر عقب بمانیم. قانون در این خصوص تکالیفی برای ما تعیین کرده است ولی به صرف قانون چیزی حل نمی شود و باید حرکت ها در چارچوب قانون، جهادی و همه جانبه باشد.

ضرورت تسریع در ارائه تسهیلات بانکی برای افزایش ازدواج در کشور

وحیدی با اشاره به نقش برجسته و بارز جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تاکید کرد: باید در نظر داشته باشیم که در مقطع کنونی با توجه به محدودیت زمانی هیچ مساله ای به اندازه افزایش جمعیت برای آینده کشور دارای اهمیت و مطرح نیست.

وی با اشاره به این که نرخ نزولی جمعیت در برخی از استان های کشور بسیار نگران کننده و شدید است، بیان کرد: حتی اگر به نرخ جانشینی جمعیت یعنی ۲.۱ ( دو ممیز یک) هم برسیم تازه می توان گفت که جمعیت ما کم نمی شود و اکنون در طرح ها و برنامه های مورد نظر نرخ ۲.۵ (دوممیز پنج) در نظر گرفته شده است.

وزیر کشور پیری جمعیت را خطری هولناک برای کشور دانست و با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف هر استان و شهری در ارتباط با افزایش نرخ جمعیت و ضرورت یک حرکت جدی در این رابطه گفت: لازم است استان ها برنامه های خود را برای رسیدن به نرخ مورد نظر ارائه دهند تا بتوانیم به افق های پیش دست یابیم.

وحیدی میزان سقط جنین در کشور را دردناک توصیف کرد و گفت: این اقدام از نظر مفاهیم دینی ما بسیار مذموم و نکوهیده است در حالی که برخی افراد به این موضوع توجه ندارند و اگر آمارها در این خصوص قطعی باشد، باید همه با هم برای جلوگیری از آن اقدام و همت کنیم.

وی همچنین بر ضرورت تسریع در ارائه تسهیلات بانکی برای افزایش ازدواج در کشور و افزایش نرخ جمعیت اشاره و تاکید کرد: لازم است اقداماتی نیز در رابطه با ناباروری در کشور انجام شود تا خانواده هایی که از این موضوع رنج می برند نیز بتوانند مشکل خود را برطرف کنند.

اگر کشوری دچار کمبود نرخ رشد جمعیت شود، به مرور دچار افول تمدنی خواهد شد

وزیر کشور با تاکید بر این که فرزندآوری موجب افزایش بنیان ها و تحکیم خانواده می شود، بر ضرورت مشوق های فرهنگی، تبلیغی با همراهی مردم در کنار مشوق های مالی تاکید و اذعان کرد: اگر کشوری دچار کمبود نرخ رشد جمعیت شود، به مرور دچار افول تمدنی نیز خواهد شد و این روند خطرناک است.

وحیدی با اشاره به همت همه مسئولان در کشور برای جبران مشکل کاهش نرخ جمعیت اظهار کرد: یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد استان ها به میزان رشد جمعیت مربوط می شود و لازم است استان هایی مانند گیلان، مازندران و البرز اقدامات عاجلی در این خصوص انجام دهند.

در اثنای این جلسه نیز استانداران خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، یزد و خراسان رضوی به عنوان استانی هایی که بیشتر نرخ رشد جمعیت را در کشور داشتند، دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را در ارتباط با افزایش هر چه بیشتر آن بیان کردند و خواستار توجه بیشتر دولت به خصوص ارائه تسهیلات لازم نظیر وام و مسکن به خانواده ها و جوانان جهت ازدواج شدند.

گفتنی است در پایان این جلسه از طرح و نقشه راه افزایش نرخ جمعیت با عنوان «طرح تحول راهبردی جمعیت و فرزندآوری» با امضای وزیر کشور رونمایی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=17313

ثبت دیدگاه

  1. купить справку spravki-kupit.ru

  2. Hi there! I just would like to give you a huge thumbs up for the great info you’ve got here on this post. I’ll be coming back to your site for more soon. купить диплом механика

  3. Hey There. I found your blog the use of msn. This is a very smartly written article. I will be sure to bookmark it and come back to read more of your useful information. Thank you for the post. I will definitely comeback. bezogoroda.ru

  4. I blog quite often and I really appreciate your content. The article has really peaked my interest. I am going to bookmark your website and keep checking for new information about once a week. I subscribed to your RSS feed as well. гостиничные чеки купить спб

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.