• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

اشغال معابر در میدان تره بار کرج هیچ توجیهی ندارد

  • کد خبر : 9617
  • 30 شهریور 1401 - 13:00
اشغال معابر در میدان تره بار کرج هیچ توجیهی ندارد
سرپرست شهرداری کرج گفت: اینکه برخی کسبه، معابر عمومی میدان تره بر مرکزی را اشغال و از آن به عنوان بخشی از غرفه خود استفاده می‌کنند که این موضوع نمونه بارز تضییع حقوق شهروندان است و هیچ توجیهی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، منوچهر غفاری سرپرست شهرداری کرج در جلسه بررسی مشکلات میدان تره بار مرکزی این شهر با اشاره به ضرورت ساماندهی وضعیت این میدان اظهار کرد: در وهله اول باید وضعیت نگهداشت و تنظیف این میدان تغییر کند زیرا مستقیما با سلامت شهروندان مرتبط است.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی میدان مرکزی در شان شهروندان نیست، ضمن تاکید بر حفظ کرامت شهروندانی که برای خرید به این مرکز مراجعه می کنند ادامه داد: بدون شک غرفه داران به عنوان بازوی شهرداری نقش اساسی در حفظ و پاکیزگی غرفه‌ها و زیبا نگهداشتن چهره این میدان دارند.

سرپرست شهرداری کرج اذعان کرد: بدون شک ساماندهی این میدان از تغییر چهره تا اقدامات عمرانی به زمان نیاز دارد ولی این فرایند بالاخره باید از یک جا شروع شود؛ هرچند تا کنون اقداماتی در این خصوص صورت گرفته اما کافی نیست و بهبود شرایط این میدان نیازمند اقدامات اساسی تر است.

غفاری با اشاره به اینکه توسعه عمرانی این مرکز در دستورکار شهرداری کرج قرار دارد، گفت: فعالیت غرفه داران این مجموعه مستقیما با سلامت شهروندان سروکار دارد بنابراین باید وضعیت پساب جاری از غرفه‌ها و اقداماتی مانند لکه‌گیری آسفالت، حفر چاه‌های جذبی باید به سرعت ساماندهی شود. لایروبی انهار واقع در این میدان نیز باید به طور مستمر انجام شود تا شاهد تکرار مشکلات گذشته نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت برخورد با تخلفات برخی غرفه داران این مرکز توضیح داد: اینکه برخی معبر عمومی را اشغال و از آن به عنوان بخشی از غرفه خود استفاده می‌کنند هیچ توجیهی ندارد و نمونه بارز تضییع حقوق شهروندان است. برخورد با این نوع تخلفات باید هرچه سریع تر آغاز شود تا شاهد وقوع تخلفات گسترده‌تر در سال‌های بعدی نباشیم.

سرپرست شهرداری کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جمع آوری گیت ورودی میدان تره بار مرکزی کرج اشاره کرد و گفت: هرچند این اقدام برای شهرداری هزینه بر بود ولی کنترل و حفظ نظم این مجموعه بعد از این اقدام باید با برنامه ریزی درست صورت گیرد تا حقی از شهرداری و شهروندان ضایع نشود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=9617

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.